Her hører du til

Vores værdier

Humlebæk Skole er en ualmindelig god skole.

Vi har et læringsmiljø med højt til loftet og et forpligtende fællesskab baseret på trivsel, glæde og selvværd. Dette ses tydeligt i vores tre bærende værdier:

Fællesskab - Dannelse - Ambition.

Vores fælles værdier er vores pejlemærker, og de har derfor høj prioritet.
Således har faglighed høj prioritet, og vi anerkender, når man gør sig umage. Vi uddanner vores elever til at være engagerede og nysgerrige på verden, og vi udvikler hver elevs potentiale mest muligt – både fagligt, personligt og socialt.

Vi værdsætter, at eleverne er tro mod sig selv og indgår fordomsfrit og åbent i fællesskaber. Vi har en respektfuld omgangstone, hvor vi tager ansvar for egne handlinger, og vores mål er, at eleverne udvikler sig til handlekraftige mennesker med mod på livet og lyst til at deltage aktivt i vores samfund.

Vi er engagerede i hinanden og ser forskellighed som en styrke. Vores samarbejde bygger på nærvær og tillid, og vi sikrer, at alle bliver en del af fællesskabet. På Humlebæk Skole er elever, personale og forældre en del af et stærkt fællesskab, hvor alle bidrager til, at vi sammen lykkes.

Humlebæk Skole – her hører du til!