Her hører du til

Sundhedsplejen

Sundhedsplejen vil gennem skolegangen jævnligt tilbyde undersøgelser, samtaler og sundhedspædagogiske aktiviteter med alderssvarende indhold.

I Fredensborg Kommune tilbyder sundhedsplejen en indskolingsundersøgelse, når jeres barn går i 0. klasse for at sikre det bedste udgangspunkt for trivsel og læring. I vil få nærmere information om indskolingsundersøgelsen i løbet af efteråret.

I de efterfølgende skoleår vil sundhedsplejersken have kontakt med børnene i 5.kl og 8.kl via sundhedssamtaler og undersøgelser (syn, højde og vægt).

Det kræver samtykke fra mindst én forældre for at kunne blive fulgt hos sundhedsplejen. Er dette samtykke ikke givet vil barnet ikke blive set og der henvises til egen læge.

Sundhedsplejersken er tilstede på skolen ugentligt. Hvis du eller dit barn har brug for at tale med sundhedsplejersken, er I altid velkomne til at tage kontakt via Aula eller telefon.

Skolens sundhedsplejerske hedder:

Maria Bjerre Jørgensen og hun kan kontaktes  på telefon +45 29 77 61 85 eller via mail mbjer@fredensborg.dk

På dette link kan der læses mere om sundhedsplejens tilbud til skolebørn: